Відбулося це поки нікого не було вдома, заборгованості по сплаті за електропостачання наша сім’я не має. Пішов дізнатись причини, а мені повідомили, що контролер давно не бачив лічильника через це і відключили. На запитання чому не повідомили про намір відключення, дізнався, що так як у нас залишився діяти договір енергопостачальної організації з колишньою власницею (померлою тіткою), на її ім’я і відправляли повідомлення. Ми регулярно показання лічильника в nелефонному режимі повідомлялися контролеру. Чи це правомірно і як мені бути далі?
Згідно Правил користування електричною енергією для населення затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 1999 р. N 1357, якщо доступ до приладу обліку неможливий, представник енергопостачальника виписує платіжний документ на підставі даних про фактичне споживання електричної енергії за попередній період, про що робиться відповідна позначка в особовому рахунку споживача.
Якщо протягом двох розрахункових періодів представник енергопостачальника не мав доступу до приладу обліку, він залишає споживачу в поштовій скриньці повідомлення про дату наступного відвідання чи прохання передати показання приладу обліку енергопостачальнику. Якщо після цього споживач не передав відомостей про кількість спожитої електричної енергії, енергопостачальник має право через 30 днів після дати відправлення письмового попередження припинити постачання електричної енергії споживачу. Повідомлення повинні були відправити рекомендованим листом з повідомленням. Якщо особа-адресат померла, лист з відповідною поштовою відміткою повертається відправнику.
Таким чином Ви вважаєтесь такими, що не були повідомлені належним чином. Вище зазначеною нормою передбачено, як передумову відключення електропостачання, саме день відправлення письмового попередження. Після 30 днів з дня відправлення попередження Вам відключили електропостачання. Право на відключення енергопостачальнику надає факт відправлення письмового повідомлення користувачу, на відміну від п.27 цих Правил, де вказано, що у випадку несплати боргу проводиться відключення на 30-й день після отримання такого повідомлення.
Тож дії енергопостачальника є цілком правомірними і Вам не залишається нічого іншого як сплатити кошти за підключення електроенергії. Та надалі вчасно переукладати договори, адже проблема виникла саме через те, що повідомлення було направлено особі, яка померла. В іншому випадку, отримавши повідомлення, Ви мали б можливість вчасно звернутись до енергопостачальника для вирішення проблеми.
Якщо у Вас виникають будь-які юридичні питання, звертайтеся за допомогою до адвоката Сьори Оксани Миколаївни за адресою:
м. Кіровоград, вул. Соціалістична, 68, оф. 2;
Телефони: 095-337-44-63, 067-520-06-56;