4 березня 2011 року у Кіровоградському обласному художньому музеї відкрито виставку «Для Вас, жінки!», присвячену 8-му березню – Міжнародному Жіночому Дню.
Кожного року, напередодні 8-го березня, в обласному художньому музеї відкривається виставка художніх творів для представниць чарівної половини людства, яка створює відповідний весняний настрій навіть в умовах непоступливої зими.
Даний рік не став виключенням, адже кіровоградські майстри пензля не втомлюються освідчуватися в коханні жінкам, створюючи цілу галерею жіночих портретів. Їх героїнями дуже часто стають дружини самих художників, що виступають міцним тилом для майстра та надихають його на створення чергового шедевру, виконуючи функцію своєрідних «муз». З особливою теплотою полюбляють художники зображувати і своїх матерів, сестер, доньок та онук, що створюють відповідний родинний та душевний комфорт, значення якого важко переоцінити для творчого натхнення митця.
Ось чому значну частину експозиції виставки складають саме портрети рідних і близьких для серця художника людей.
Серед таких, зокрема, - картини В.О. Федорова «Портрет матері» (1962), «Дружина художника» та «Портрет Валечки»; Б.О. Домашина «Портрет матері» та «Портрет доньки»; М.Г.Бондаренка «Портрет дружини Ольги» (1960); С.Ф. Ніколенка «Олена»; А.М. Янєва «Яна в рожевому» (2004); Т.А. Хитрової «Оленка» (1964) та інші.
Глибоким психологізмом і лірикою пронизані роботи В.О. Федорова «Сучасниця» (1972), О.С. Логвинюка «Жіночий портрет» (1993), М.Г. Бондаренка «Портрет жінки біля вікна», Е.Д. Нейман «Марічка. Мрії» (1964), В.М. Давидова «У парку» (2010).
Ряд робіт виконано у жанрі «ню», адже ця тема завжди є актуальною і хвилюючою для художника, особливо – на початку весни, коли відроджуються і загострюються почуття. На виставці можна побачити картини Ю.П. Луцкевича «Біля трюмо» (1996), О.С. Логвинюка «Оголена», І.В. Смичека «Жіночий торс» (2003), А.В. Німенка «Оголена», Я.П. Калашника «Натурниця» (1965), К.Ю. Рудакової «Дві» (2005) та інші.
В контексті даної виставки не є зайвим нагадування про трудовий героїзм жінок та їх роль в розбудові країни. Ось чому картина О.С. Логвинюка «Телятниці» (1985), і понині не втрачає своєї актуальності.
Деякі представлені на виставці картини несуть на собі особливе психологічне навантаження. Серед таких – картина М.Г. Бондаренка «Українська мадонна», яка символізує велич української жінки та М.В. Надєждіна «Викрадення Європи», що наглядно ілюструє споконвічний потяг чоловіків до жінок.
А святковий і весняний настрій на виставці створюють роботи С.Г. Шаповалова «Польові ромашки», «Верба цвіте» (2009) та «Натюрморт в смарагдових тонах», А.Г. Шаповалова «Іриси» (2008), Г.Г. Ярової-Вінтенко «Маки» (2007) і «Аквалегія» (2009), О.В. Демиденка «Маки» (2010) і «Оксамитові троянди» (2009), В.В. Цвєткової «Флокси» (1962), Н.А. Максименко «Весінній первоцвіт» (1961), М.А. Донцова «Білі жоржини» (1964) та інші.
Олег Юрченко – старший науковий співробітник
відділу науково-просвітницької роботи
Кіровоградського обласного художнього музею