Реєстрація нерухомості
6 окт 2016 12:53 9271
Реєстрація нерухомості
Питання: Планую купувати будинок, але вчора сусідка мені повідомила, що процедура реєстрації нерухомого майна змінилася. Розібратися із цим нововведенням самостійно мені дуже важко. Прошу пояснити куди і в якому порядку мені слід звертатися по-новому. Іншими словами, як мені по-новому слід реєструвати своє нерухоме майно?
 
Відповідь: З вересня 2016 року почав діяти новий порядок реєстрації прав на нерухоме майно, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2016 року № 553.
Адвокатська допомога реєстрації нерухомості "Цей Порядок визначає умови, підстави та процедуру проведення відповідно до Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, об’єкти незавершеного будівництва та їх обтяжень, перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов’язки суб’єктів у сфері державної реєстрації прав, а також умови, підстави та процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна."
Згідно вказаного Порядку хочеться виділити кілька основних моментів, які слід знати кожному громадянину:
  • Реєстрація права на нерухомість проводиться за заявою, яку необхідно подати або до державного реєстратора при управліннях юстиції або нотаріуса (при цьому слід розуміти, що абсолютно немає різниці звертатиметесь Ви до державного чи приватного нотаріуса);
  • За бажанням заявника відповідна заява може бути сформована та надрукована у двох примірниках, один з яких після підписання заявником та особою, яка сформувала таку заяву, надається заявникові. Окрім того Ви повинні не забути до заяви додати необхідні документи, що надають таке право власності: це може бути, наприклад, рішення суду або документи від нотаріуса (договір купівлі-продажу, договір дарування, свідоцтво про вступ у спадщину і таке інше) ;
  • Разом із документами, що підтверджують Ваше право власності, необхідно при собі мати паспорт та індитифікаційний код. Якщо цих документів Ви не маєте, то надавайте документи, які тимчасово їх замінюють. Не забудьте також про необхідність надати разом із заявою оригінали квитанції про сплату адміністративного збору та послуг нотаріуса;
  • У випадку набуття права власності на житловий будинок з одночасним набуттям прав на земельну ділянку, на якій вони розташовані, Вам слід подати ще одну заяву про реєстрацію права власності на відповідну земельну ділянку;
  • Після того, коли Ви підписали заяву, вона обов’язково має бути зареєстрована в базі даних заяв, тому у держреєстратора або нотаріуса дізнайтесь реєстраційний номер.  Дата реєстрації вважається моментом прийняття заяви.
  • Після внесення відомостей до Реєстру, державний реєстратор чи нотаріус (в залежності від того, до кого Ви звернулися) формує інформацію з нього, яка розміщується на веб-порталі Мін'юсту, щоб заявник зміг відстежувати хід реєстрації;
  • Після позитивного рішення Ваше майно буде внесене в Єдиний реєстр прав власності на нерухоме майно. На сайті Мінюсту можна буде знайти відповідний сайт Реєстру нерухомості та побачити відомості про Вашу власність – це і є офіційним підтвердженням, що власність зареєстрована.
  • Ви можете роздрукувати дані із відповідного Реєстру або замовити відповідний витяг через Кабінет електронних сервісів. Витяг, роздрукований із сайту із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, чи отриманий Вами в паперовому вигляді,   мають однакову юридичну силу.

Якщо у Вас виникають будь-які юридичні питання, звертайтеся за допомогою до адвоката Сьори Оксани Миколаївни за адресою:
м. Кропивницький (Кіровоград), вул. Івана Олінського (Соціалістична), 68, оф. 2
Телефони: 095-337-44-63, 067-520-06-56.
Пишіть мені в інтернеті: www.ladyadvocat.com.ua, son_som@mail.ru